Zwyczaje zakupowe Polek

Polki uchodzą za najpiękniejsze kobiety świata, ale czy również za najlepiej ubrane? Jakie są nasze zwyczaje zakupowe? Ile, gdzie i w jakich okolicznościach wydajemy? Jak się okazuje, odpowiedzi na powyższe pytanie przedstawiają bardzo ciekawy obraz naszych przyzwyczajeń, a nawet mogą stanowić pewną wskazówkę, co robić, by kupować korzystnie i z głową. Jak to wszystko wygląda w praktyce?

1. Przemyślane zakupy

Większość ankietowanych pań przyznaje, że ich budżet, przeznaczony na ubrania i dodatki jest dość skromny – 50 proc. badanych przeznacza na ten cel 100-300 PLN miesięcznie, a aż 25 proc. wydaje na ubranie mniej, niż 100 PLN w miesiącu. Okrojony budżet sprawia, że kupujemy z rozwagą, nie oddając się zakupowym szaleństwom.

2. Ubrania przede wszystkim

Kiedy już kupujemy, skupiamy się na konkretach: 72 proc. ankietowanych kupuje przede wszystkim ubrania, zaś dodatki i buty stanowią zaledwie marginalny procent naszych wydatków.

3. Sieciówki górą

Najwięcej, bo aż 50 proc. ankietowanych pań kupuje ubrania u szwedzkiego giganta, jakim jest H&M. Na dalszych miejscach uplasowały się inne sieciowe sklepy, jak Zara u Mohito. Sukces Szwedów najprawdopodobniej pozostaje w ścisłym związku z atrakcyjnymi cenami, jakie reprezentują ubrania spod znaku H&M.

4. Centra handlowe przed sklepami online

Mimo, iż z roku na rok rośnie liczba osób, kupujących ubrania za pośrednictwem Internetu, wciąż preferujemy tradycyjne centra handlowe, gdzie obok dokonania zakupów możemy też wypić kawę i spotkać się z przyjaciółmi. Sklepy stacjonarne wybiera aż 25 proc. ankietowanych, podczas gdy online kupuje zaledwie 15 proc. z nas.

5. Stawiamy na klasykę

Większość z nas ceni sobie klasyczne fasony i wygodę: nasze szafy zapełniają głównie jeansy i T-shirty, stanowiące żelazną bazę dla większości kreacji – tak sytuacja wygląda u 50 proc. ankietowanych. Uzupełnienie bazy stanowią kobiece spódnice, ewentualnie sukienki oraz, co ciekawe, ubrania sportowe.